Återigen sjukskriven pga recidiverande depression

Var ett tag sen jag skrev här men har helt enkelt inte orkat. Jag är återigen sjukskriven och diagnos Recidiverande depression. Om ni inte vet vad det är så ska jag förklara lite här..
 
Recidiverande depression (F33) innebär ett eller flera återinsjuknanden
(recidiv) efter en första depression. Symtombilden omfattar både somatiska och
psykiska symtom. Kognitiv störning (t.ex. koncentrationssvårigheter,
minnesstörning och/eller ökad uttröttbarhet) är ofta framträdande. Episoderna
blir ofta djupare, långvarigare och tätare ju fler recidiv som inträffar. Vid
tidig debutålder är risken för recidiv högre. Återkommande depressioner kan vara
del av bipolär sjukdom. Samsjuklighet med ångestsjukdom, personlighetsstörning
eller missbruk är vanligt.
 
Källa: http://www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod/recidiverandedepression
 
Ska till kuratorn på måndag, vet att det kommer gå åt helvete då jag hatar att prata om hur jag mår eller när folk ska ställa massa frågor jag inte orkar prata om. Så jag har ingen aning hur jag ska komma ur detta. Jag orkar inte kämpa längre och minsta lilla motgång är jättejobbig och jag bara bryter ihop.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kärlek och Styrka

Följ mitt liv som i en berg och dalbana. I både glädje och sorg.

RSS 2.0